2022/11/09
سمية الخشاب تثير الجدل بسبب تغريدتين عبر تويتر

كتبت سمية الخشاب ، الناشطة عبر Twitter التغريدتين في أوقات متفرقة ، لتثير الجدل مرتين ، الأولى بسبب تفسير التغريدة وكأنها تتحدث عن شيرين عبد الوهاب ، أما الثانية فبسبب غرابتها وطرافة ما تعنيه . قالت سمية في تغريدة : “ اللي يخسر أي حد من أهله عشان أي حاجة في الدنيا يبقى فعلا إنسان محتاج علاج " .

 

وفسر البعض كلام سمية الخشاب بأنه إسقاط على إعلان شيرين عبد الوهاب مقاضاة شقيقها بسبب تصريحاته عنها في مداخلة هاتفية مع الإعلامي عمرو أديب .

 

إلا ذلك التفسير قد يتناقض مع ما كتبته سمية الخشاب قبل أسابيع ، تضامنا مع شيرين في أزمتها ، حيث قالت : " حبيبتي شيرين ، ربنا يقويكي ، حاسه بيكي وعارفة أنتي بتمري بإيه أكثر من أي حد ، ربنا يقومك بالسلامة عشان اللي مريتي به في السنين الأخيره مفيش بني آدم يقدر يستحمله ، طيبه القلب ساعات بتبقي ابتلاء اكثر من أنها نعمه حبيبتي شيرين ، ربنا يقويكي .

 

حاسه بيكي وعارفه انتي بتمري بايه اكثر من اي حد ، ربنا يقومك بالسلامه عشان اللي مريتى به في السنين الاخيره مفيش بني ادم يقدر يستحمله ، طيبة القلب سا بتلاء اكثر من انها نعمه وردت سمية الخشاب على إحدى المتابعات ، لتشاركها المزاح حول تلك التغريدة ، ملمحة أنها قد تكون نشرتها بالخطأ ، وكتبت : “ أنتي مراقباني ؟

 

 

 

 

يذكر أن سمية الخشاب منشغلة حاليا بتحضيرات مسرحية “ كازينو بديعة ” من تأليف أحمد الإبياري وإخراج طارق الإبياري ، وتجسد دور الراقصة بديعة مصابني .

تم طباعة هذه الخبر من موقع يمن تايم https://yementime.net - رابط الخبر: https://yementime.net/news34542.html